A mesura que els anys setanta guaitaven, Dekker s'havia mudat a la Gran Bretanya i dedicava la major part del seu temps a les gires. Tot i així continuava publicant singles excel·lents, com sempre acompanyat per la superba banda d'estudi de Beverley, Beverley's All Stars i els exquisits The Aces. Desmond enregistrava la veu a sobre les pistes rítmiques enregistrades a Jamaica. Ni la banda ni els cantants no han rebut mai el reconeixement que es mereixen. Les actuacions immaculades i agradables d'aquests elevaven les cançons de Dekker al màxim exponent, sense desmerèixer les sublims interpretacions de Dekker, amb la perfecta armonia que tant definia el seu so.
Sorprenentment, el proper hit de Dekker no seria un tema propi. Leslie Kong suà sang i llàgrimes per convèncer-lo que versionés el fantàstic tema de Jimmy Cliff, "You Can Get It If You Really Want". Finalment, Dekker confià en el productor. I no se'n penedí, ja que la seva versió ha esdevingut més popular i coneguda que el tema original, tot un clàssic intemporal que fou un hit a ambdós costats de l'Atlàntic. El tema serví de títol a una altra col·lecció de singles publicada per Trojan també l'any 1970. En retrospectiva, fou perfecte que les dues estrelles més grans de Kong combinessin d'aquesta manera els seus talents.
1970
- Perseverance: aquest rocksteady rapidet amb un acompanyament coral femení (recordem que ja havia abandonat The Aces com a coristes de suport) porta, com és habitual el personal segell de Dekker, tant en la sonoritat marca de la casa així com en la temàtica de lluita i unitat. Instrumentalment senzilla... Un solo de guitarra. I acompanyament rollo string-reggae puntualment i anecdòticament però que doten el tema d'una tensió interessant i suggerent.
- You Can Get It If You Really Want: què puc escriure jo d'aquest tema que no ho hagi escrit algú altre abans? Poques coses. El mític tema de Jimmy Cliff interpretat per Dekker suposa el punt àlgid de la discogràfica Beverley i el seu amo Leslie Kong. La lletra, en la línia de Cliff sembla feta expressament per a Dekker. El còctel molotov de la música jamaicana: explosiu! Ska que frega el rockteady amb la mítica melodia dels vents...
- Coomyah: un rocksteady curiós en el qual la barreja de la divertida i apropiada interpretació de Dekker, amb una pinzellada justa d'acompanyament coral femení, i l'ambientació string (pel que es veu popular de l'època) amb punts de vents fan un tema molt agradable...
- You Got Soul: més string-rockstreagge... Ple de soul com el seu nom pròpiament indica. En la línea moralista del cantant. Un tema d'aquests que t'empeny a moure el cos a ritme upbeat.
- Polka Dot: breu tema (1:47) string-reagge (o com abans he posat rockstreagge)... En la línea de l'any... Base rítmica amb punts de vent. Cordes. La magnífica veu de Dekker recolzada per coristes femenines.
- The Song We Used to Sing (Where did It Go): més strings-rocksteady (clarament rocksteady, vaja). Un rocksteady saltaire i melancòlic... On ha anat a parar (la cançó que solíem cantar)? Un tema notable... Com a mínim.
- Get Up Little Suzie: rocksteady alegre.... També amb una temàtica habitual en Desmond... Les noies i la seva falta d'amor propi, esforç i de bon comportament. En plan string (si és el que es portava). Aquí no hi ha un acompanyament coral percebtible... És Desmond contra la corda.
- I Believe: reggae (de mig temps) melós i melodiós... De caire místic-religiós... "Tot depen d'allò en el que creus". Molt proper a l'string-reggae però amb la curiosa aportació d'un instrument molt semblant a una flauta travessera (i que molt bé podria ser un teclat-sintetitzador). Bona interpretació de Dekker en solitari.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada