19 de desembre 2005

Skalariak - Klub Ska

Dos anys després del primer disc, Skalariak torna a les tendes de discos amb el seu segon treball i el primer de la trilogia del klub-carrer-ghetto, de la gent.
En aquest cas, el club, el Klub Ska. Un disc en part més madur tot i que per mi més irregular...

  1. Sarrera II: Una introducció per disc. Segon disc, Sarrera II. Un tema quasi-instrumental, declaració de principis del disc. M'encanta la idea. I m'encanta el tema.
  2. Puto Alcohol: Un ska sobre aquest company de festes que és l'alcohol... Matinades sense descans... Tants errors i tantes tonteries... I tanta gent addicta? Puto alcohol!
  3. Segi, Segi, Segi: o Segueix, segueix, segueix! Un tema també molt bo en aquest cas més guitarrero (és a dir, d'aires més punkis/rock) però no per això pitjor. Una nota exòtica però molt ben trobada. Un crit a la lluita.
  4. Uníos: He de reconèixer que aquesta cançó no m'agrada gaire. No sé per què... SI és que la música no m'acaba d'entrar o si és la lletra el que no em convenç. Potser son les dues coses. Però no. De tant en tant bueeeeeeeeeeno. PErò no. Després no em pot dir ningú que no faig crítiques negatives. El que passa és que en aquest cas no sé dir ben bé el perqué. És un ska clàssic (lentet) i els vents no estan mal, però... No ho sé.
  5. Sólo vivir: un HIMNE amb majúscules. El vaig arribar a avorrir perquè l'escoltava 10 vegades al día. Genial intro amb acordió i genial lletra. Ska trepidant amb vents trepidants. No puc dir res d'aquesta cançó. Només que m'encanta!!!!!!!! ALguna objecció?
  6. Huyes: Amb aquest em passa el mateix que amb Uníos. Que no m'entra. QUe no m'entra. No em té que agradar tot tampoc!!!!! Un rocksteady que rítmicament tampoc està malament. Però no m'emociona com altres.
  7. Naturarekin bat: En harmonia amb la natura hauríem d'estar tots. I amb un porret (els que en fumin), una birreta (els que en beguin), molt amor i ska com aquest segurament és la millor manera d'arribar-hi a estar. En basc.
  8. Soldados: Bon tema és aquest, que critica la prepotencia militar, el menyspreu cap a la vida i a les persones... Un tema guitarrer-rock-punk per donar força al missatge.
  9. Neska Reggae: Crec que en aquesta ressenya i en la del disc anterior he comés almenys una injustícia. No he recordat que havia de fer émfasi en els canvis de ritme. Skalariak és potser un dels grups que més domina els canvis de ritme. Els canvis de ritme poden ser essencials per a l'exaltació que produeixi un tema... Aquest és l'exemple Neska Reggae! Como se mueve... Ska-reggae.
  10. En mi escarabajo rojo: un tema d'ska-clàssic que tampoc no m'ha emocionat mai. I no és que sigui dolent... Ja ho sabeu: no m'entra...
  11. Maldita tu suerte: uns ritmes més llatins (reggaes salseros) per a maleir guerres i interessos polítics. Per a maleir imperis declarats i sense declarar. Aquesta és la seva maledicció. Una de les molt bones del disc.
  12. A buen ritmo: una altra de les que m'agaden molt... A bon ritme no fas el tonto, que així res no et pot guanyar, res no et pot tombar. Ska frenètic dedicat a aquells que els agradaria veure'ns malparats o morts.
  13. Pide Perdón: els que creen terror no demanen perdó. Els que causen humiliacions no demanen perdó. Els cacics de l'estat no demanen perdó. Aixó planteja aquesta cançó, a ritme de ska.
  14. Klub Ska: un tema instrumental completament per tancar el disc a ritme de latin-ska-jazz.

En poques paraules, la consolidació d'una grata promesa.