09 d’abril 2006

Ten Commandments (From Man to Woman), Prince Buster & Skarface

Tres lletres disposarem d'aquesta cançó, l'original de Prince Buster, la versió francesa de Skarface i la meva humil i cutre traducció al català... Que la disfruteu...

Versió Original Prince Buster:
The Ten Commandments from man given to woman
Through the inspiration of I, Prince Buster

One, thou shall have no other man but me

Two, thou shall not encourage no man to make love to you
Neither kiss nor caress you
For I am your man, a very jealous man
And is ready to lay low any other man that may intrude in our love

Three, remember to kiss and caress me
Honor and obey me, in my every whim and fancy
Seven days a week and twice on Sundays
Because at no time will I ever be tired of I-T, it
Honor my name so that every other woman may honor it also

Five, thou shall not provoke me to anger
Or my wrath will descend upon you heavily

Commandment Six, thou shall not search my pockets at night
Or annoy me with your hearsays

Commandment Seven, thou shall not shout my name in the streets
If I'm walking with another woman
But wait intelligently until I come home
Then we both can have it out decently
For I am your man, a funny man
And detest a scandal in public places

Commandment Eight, thou shall not drink, nor smoke
Nor use profane language
For those bad habits I will not stand for

Nine, thou shall not committ adultery
For the world will not hold me guilty if I commit
Murder

Ten, thou shall not covet thy neighbor's dress
Nor her shoes, nor her bureau, nor her bed, nor her hat
Nor anything that's hers
Neither shall thou call my attention to anything that may be for sale
In any stores, for I will not give thee anything but what
You actually need for your purpose

Those are the Ten Commandments given from man to woman
By me, Prince Buster
Versió en Francés (Skarface):

Les 10 commandements des hommes, donnés a toutes les femmes
D'aprés son inspiration a lui... Prince Buster

  1. Tu ne devras pas avoir d'autres hommes que moi
  2. Tu ne devras encourager aucun homme à te faire l'amour, ni à t'embrasser ou te caresser. Car je suis ton homme, un homme très jaloux, et je suis prêt à régler son compte à toute personne qui viendrait s'immiscer entre notre amour
  3. Rappelles toi de m'embrasser et de me caresser, m'honorer et m'obéir, de me consacrer la totalité de tes envies et de ton désir, 7 jours par semaine et deux fois le dimanche, car, à aucun moment je ne me fatiguerais du plaisir qui me serà donné
  4. Honnores et vénères mon nom afin que toutes les autres femmes puissent l'honnorer aussi.
  5. Tu ne me provoqueras pas, ni ne me poussera à la haine, ou ma colère descendra sur toi lourdement, car je suis ton homme, un homme juste et qu'il est inutile de chercher le conflit en sachant qu'on a tort d'avance.
  6. Tu ne fouilleras pas das mes poches la nuit, ni ne m'ennuieras avec des ouï-dire, jamais tu n'écouteras ce quede vieilles pies envieuses peuvent te raconter, mais bien au contraire tu me croiras moi sur parole.
  7. Tu ne hurleras pas mon nom dans la rue si tu me vois marcher avec une autre femme, mais tu attendras intelligemment jusqu'à ce que je rentre à la maison, où ensemble nous auront une conversation calme et détendue. Car je suis ton homme, un homme très marrant, et que je déteste les scandales dans les lieux publics.
  8. Tu ne boiras pas, ni ne fumeras, ou n'utiliseras aucun langage grossier, car se sont de mauvaises habitudes que ne supporte pas.
  9. Tu ne commetra pas l'adultère ou personne ne pourra me tenir pour responsable si je commets un meurtre
  10. Tu ne regardera jamais avec jalousie la robe d'une voisine, ni même ses chaussures, ni son sac, ni son chapeau, ni sa voiture, ni quoi que ce soit qui lui appartienne. Car je ne concentrerai pas mon attention sur quoi que ce soit qui pourrait être a vendre dans n'importe quelle boutique, puisque ja ne souhaite pas que tu désires quelque chose dont tu n'as pas réellement besoin pour ton usage.
Ce sont les 10 commandements des hommes, donnés a toutes les femmes par lui, Prince Buster


Traducció al català:
Els Deu Manaments de l'home per a la dona
Des de la inspiració del magnífic Prince Buster

U, no tindràs cap altre home diferent de mi

Dos, no encoratjaràs cap altre home a fer-te l'amor, ni a besar-te ni tansols a acaronar-te. Doncs JO soc el teu home, un home molt gelós i disposat desfer-me amb violència de qualsevol altre home que s'interposi en el nostre amor

Tres, enrecorda-t'ten de besar-me i acaronar-me
Honorar-me i obeir-me, en tots els meus capricis i desitjos
Set dies a la setmana i dos cops els Diumenges
Perquè mai no m'EN cansaré, d'aixó

Quatre, honora el meu nom de forma que totes les altres dones també el puguin honorar

Cinc, no em faràs enfadar o la meva ira caurà impecablement sobre teu

Sisè manament, no rebuscaràs a les meves butxaques a la nit
Ni m'empiparàs amb els teus rumors

Setè manament, no cridaràs el meu nom al carrer si estic caminant amb una altra dona
sinó que esperaràs intel·ligentment fins que arribi a casa i ho poguem discutir decentment
perquè soc el teu home, un home curiós i detesto els escàndals als llocs públics

Manament vuit, no beuràs, ni fumaràs ni empraràs paraules malsonants
Perquè són habits horribles que no puc suportar

Nou, no cometràs adulteri perquè ningú al món em trobarà culpable si cometo un assassinat

Deu, no desitjaràs el vestit de la veïna, ni les seves sabates, ni el seu escriptori, ni el seu capell
Ni res que sigui seu. Tampoc cridaràs la meva atenció cap a res que estigui a la venda a cap botiga,
perquè no et donaré res que no sigui estrictament necessari per a la teva funció.

Aquests són els 10 Manaments de l'home donats a la dona pel magnífic Prince Buster