21 de juliol 2006

El Pino Verde

El Pino Verde, un dels temes versionats per Canallas a ¡Nunca más!, és una cançó molt cantada durant la Guerra Civil espanyola, a ambdós bàndols (convenientment adaptada) i continuament renovada de forma popular. Basada en la música de El Vito, (tema popular) juntament amb la tornada de Anda, jaleo! (Los Contrabandistas de Ronda) dos temes populars molt semblants musicalment que s'acabaren fusionant en un de sol. El Pino Verde també es coneix com El Quinto Regimiento, o com El Tren Blindado (de fet el Tren Blindado és una versió particular recopilada per Federico García Lorca). Per més informació històrica sobre aquests i altres temes mítics de la Segona República i la Guerra Civil Espanyola us proposo que visiteu la fantàstica pàgina El Altavoz del Frente. A continuació la lletra de la versió interpretada per Canallas, que és un mix de totes les versions existents que podeu trobar apretant sobre qualsevol dels enllaços. Per cert, un fragment mesclat de Si me quieres escribir i Anda Jaleo! serveix d'introducció al tema José República de Skalariak.


Yo me subí a un pino verde
por ver si la divisaba,
y sólo vi un tren blindado
lo bien que tiroteaba
.

Anda jaleo, jaleo;

Ya se acabó el alboroto
y ahora empieza el tiroteo.
Silba la locomotora
y ya empieza el tiroteo.

Anda jaleo, jaleo;

Yo me subí a un pino verde
por ver si la divisaba,
y sólo divisé el polvo
del coche que la llevaba.

Anda jaleo, jaleo;

Suena una ametralladora
y ya empieza el tiroteo.

Anda jaleo, jaleo;

Ya se acabó el alboroto
y ahora empieza el tiroteo.
Silba la locomotora
y ya empieza el tiroteo.