30 de juliol 2006

Crònica Concert Obrint Pas a Vilafranca de Bonany

Quin gran ambient, en un poble que si no fos que està a tansols 24 km. de la meva casa estival, diria que es tracta del poble on Crist va perdre l'encenedor. Però això si, moltíssima gent a Vilafranca de Bonany per al concert d'Obrint Pas, al voltant de 900 persones entregades a la fantàstica actuació de la banda del País Valencià.

Dels teloners en parlaré poc per no parlar-ne malament, els primers 971 que ja havia vist varen tocar molt poc, per sort. Després la gran decepció Skards Piken, un grup que semblava que havia de fer ska i el que va fer és pena, amb un pop-metal xungo i un cantant de cabells llargs patètic d'aquests que fa flipar a les adolescents poblerines. Algú els hauria de dir que com a mínim escrivissin el seu nom sense k: Scards Piquen, així ningú no els prendria per un grup ska.

Els únics teloners que es salven de la crema són Els Grollers de Sa Factoria, un grup amb + o - 20 membres, tots alumnes de Sa Factoria de So que presenten una aposta que peca de massa ambiciosa: dues trompetes, 4 gralles (o 5) una veu, una xeremia un o dos flabiolers, un bateria, un caixa de ritmes, un guitarra, un baix i un acordió... Tot aixó tocant temes mítics com el Tio Canya, himnes de la Dharma com Inana Inene, un Jota Menorquina, alguna cançó d'Eivissa o La Manta Al Coll... Animats i alegres bé que ho eren. Ara la sonorització evidentment és molt complicada i és molt i molt difícil apreciar tots els instruments.

Ara Obrint Pas. Obrint Pas va oferir un recital. Varen arribar a Mallorca amb DJ Chola inclós (el DJ que fa alguns scratchs al disc En Moviment). I varen oferir un concert molt entregat. Se'ls veia molt motivats en el concert. Alguns deien que sonava força diferent a altres concerts recents d'Obrint Pas. La veritat és que llevat de uns lleugers problemets tècnics, i de que els cantants es quedaven sense veu degut a l'elevadíssima humitat de la illa, va ser un concert rodó.
Pel que fa a els temes, entre altres No tingues por, Els crits de la terra (amb final Bella Ciao), Trencar el Silenci, Caça de Bruixes, No hi ha demà, Novembre, Des de la nit, Avui com ahir, A València (1r tema del grup), Esperant (una de les que més m'agrada d'OP), No hem oblidat, Ara i El foc i la paraula.

El concert, va tenir com a sorpresa moltes cançons que no apareixen al directe En Moviment. Entre elles, Tornar a Casa, Records, Més lluny, Sense Terra, i potser alguna més que no record. A la recta final El cant dels maulets, va ser un dels que va fer excitar més el públic. I el final apoteòsic però ja tradicional amb La Flama, Som, Del Sud i la puntilla instrumental amb gralla de un mix amb Bella Ciao (de nou), el Tio Canya, No en volem cap, Sant Antoni i alguna altra melodia popular o mítica que no puc recordar.

Un gran concert... Promotors de concerts mallorquins, apreneu-ne!

22 comentaris:

Anònim ha dit...

Tu chaval ets gilipolles kard's piken sescriu amb k...sense sa s davant,si per un inculte que no sap escriure es nom a nes cartell as de criticar es grupo i sa musica des grupo vol dir que tu es criteri musical el tens a nes cul chaval...era de lo unic que valia la pena escoltar.

Kard's piken seguiu aixi ningu te en compte sa vostra jovenisima edat,teniu molt de talent mes que ningu des que varen tocar alla,arribareu enfora sa musica que feis...es genial ,no vos escolteu incultes musicals critics.

Saludos

JGVA ha dit...

Em sap greu, però al programa del concert estaven escrits "skard's".

Llevat d'això, que escrit en un blog de música ska té la seva raó de ser, la resta de coses les mantinc.

També he de demanar disculpes per la meva palesa incultura musical, que contrasta amb els grans arguments de pes que fonamenten la teva teoria sobre la divinitat de quatre pardillos que més que pena fan rialles. Ni dins el seu propi estil (si és que en tenen) criden l'atenció.

A més, em crida l'atenció la teva cultura lingüística... l'article salat en registre escrit. 'Has' sense hac. 'Grupo' gran paraula de sempre mallorquina.

Per cert, potser kard's piken tenen molt de talent, però pel que sé Obrint Pas cobra molt més.

El problema no és ser jove... Que assagin més, i que aprenguin música. Que el Gironés almenys té un títol. Suposo que amb la teva gran cultura saps qui és no?

Anònim ha dit...

dirigit a JGVA; perdona'm, jo no sé qui ets ni res, jo som de Petra,me diuen Margalida i tenc 31 anys i sempre m'ha agradat seguir, més o menys, la musica que es fa aquí a la illa, per això m'ha vengut de nou aquesta "baralla" curiosa que heu tengut per una clara qüestió de gustos. Ja se veu que tu tens una cultura musical ampla, però això mai ha significat que per això tu tenguis més o menys bon gust musical, amb això no hi ha discussió que valgui, cada persona té el seu criteri, i en el meu cas, opin que els kard's piken deu ser una de les millors formacions que té la comarca, tenguent en conte tots els factor; edat, estil musical alternatiu, ... clar, això ha d'agradar, no a tothom li agrada el rock alternatiu, jo, com que som una apassionada del rock alternatiu, doncs m'encanten!! crec que no es pot parlar així tan fàcilment d'un grup que,pel que jo sé, s'han esforçat tant i tant per a poder tenir el que ja tenen, i jo estic molt contenta per ells, i voldria els hi anigués tot molt bé,.Amb tots els meus respetes, salutacions. VISQUEN ELS KARD'S PIKEN!!!

Anònim ha dit...

AAisss, i perdona; he fet un descuid, però la paraula "grupo" es tan vàl.lida com: disc-disco, grup-grupo; tot té val.lidessa en català, mallorquí i la mare que els va parir... això volia dir. per la resta tens raó en quant al que es refereix a l'escriptura...
Hala idò, salutacions.Margalida.

JGVA ha dit...

Marga, gracies per les teves mesurades paraules. Tens tota la raó quan parles que es tracta d'un tema de gustos... En part...

I dic en part perquè son joves i poden tenir una gran projecció, però ara mateix, i basant-me exclusivament en la seva actuació a Vilafranca, poden millorar molt.

Jo no tenc res en contra d'ells. Si, és una crítica dura... D'una banda, només vaig expressar que al programa el nom sortia com Skards Piken i això creava confusió respecte l'estil que tocaven.
A més, el rollo del cantant guaperes amb cabells estufats està molt vist: és un posat que a alguns els fa molta ràbia... La imatge dels grups també s'ha de cuidar.

D'altra banda, estic convençut que han de madurar molt antes de poder ser considerats... Musicalment... Les composicions... La veu del cantant...
A més, estudiar música va molt bé, sobretot per als que van de músics.

Respecte a l'estil Rock Alternatiu és un estil mooolt ample... Dover és rock alternatiu? I Oprimits? I Nirvana? I els Manic Street Preachers? A mi em va semblar Rock però l'alternativitat no la vaig acabar de veure.
Que visquin, i que millorin...

JGVA ha dit...

Aaais, i perdona...
Segons els diccionari normatiu de la llengua catalana i el diccionari català-valencià-balear (tcc Alcover-Moll), disco és un castellanisme... Igual que grupo. Igual que pardillo, ho reconec. Però no sé què té a veure... Si entrem en el terreny lingüístic jo perdré perquè som de ciències...
De totes formes descuit va amb t. Això que tot té validesa...

Equipara el teu coneixement de mallorquí a... Bé... És igual.

JGVA ha dit...

PROPOSTA: Si vos agrada el grup Kard's Piken, feu una ressenya de les cançons que coneixeu indicant la temàtica de les lletres, l'estil i el ritme de cada tema, i de les sensacions que us provoca. Serà més constructiu que anar tirant-nos mocs els uns als altres.

Anònim ha dit...

jajajaaj, molt bona!! bé, ja te pots imaginar... a jo m'agraden una sèrie de cançons que no me sé de memòria i tampoc sé els titols, però mira.. te'n podria anomenar dues en concret que m'agraden bastant i me van enganxar desde el primer moment; "entre dues aigües" i "vaig caminant". Recorda q hem de tenir en conte el factors edat i camí recorregut que sino, no té sentit fer una critica... per cert, tu i jo també comentem bastants d'errors d'escriptura, pel que no està bé que t'hagis posat abans amb aquell altre perque ho hagi fet. Aiis, i ara he vist el teu comentari d'això; te record que ets tu qui ha entrat en el tema de normalització lingüistica i et vull dir que estàs equivocat en algunes coses de les que has dit sobre el diccionari aquest ja que no és fiable, ja m'ho havien comentat abans que no era un diccionari fiable aquest, una professora de llengua catalana m'ho va dir no fa massa; de totes maneres, ja has dit que tu no ets de lletres, i com que jo tampoc ho som, però hi ha algunes coses que les sé perque senzillament ha anat a cercar-les, però jo comet una barbaritat de errors, igual que tu, no passa res per això , però no està bé criticar allò que tu tampoc fas bé, no ho trobes? A jo senzillament no m'agraden les injusticies, per això dic el que dic, però jo he rigut molt amb tu, en cap moment m'he "cegada" ni res d'això eh? jejej, bé, realment he passat gust de "discutir" un poc, jajaj, no creguis que faig fum, realment me'n fot de que escriguem bé o no, mentres ens entenguem, no te pareix? i pel que fa referència al grup, tampoc m'enfad per res, només els defens perque trob un poc massa dura la teva primera critica.. pero no passa res.. tothom pot opinar.. massa bé. Au, va. Fins una altra. Encantada d'haver parlat un poc amb tu.Adéu!

JGVA ha dit...

Jo tb m'ho he passat bé.
Tots fem faltes escrivint adesiara, sobretot jo quan estic al teclat perquè escric molt aviat i no torn a llegir el que escric i se'm colen moltes faltes... Al primer només li responia a l'amable afirmació d'"inculte musical crític" que supòs que no és el mateix que "crític musical inculte" però és igual...

La crítica és dura... Però si els torn a veure potser en faig una de millor. És tan dura com sincera.

El més important és comunicar-se, com tu dius. Jo vaig intentar comunicar una sensació desagradable que vaig tenir. I mira que sóc d'aquests que sempre intenten escoltar als 'teloners' per donar-los suport i descobrir noves propostes. Però si quelcom no m'agrada, ho dic i punt. I dic per què.

I finalment, vos heu de fixar que sempre responc amb la paraula i arguments o sensacions personals. Tot i que podria censurar els comentaris que em desagraden prefereixo contestar-los i que sigui un forum per a compartir idees i sensacions i aprendre uns dels altres.

Fins i tot es permeten els comentaris anònims... No hi ha massa blogs que ho permetin, això...

Només volia ressaltar que m'encanta que la gent discrepi amb mi i m'ho faci saber. Així si algú llegeix aquests comentaris veurà diferents opinions i les crítiques els resultaràn de molta més utilitat.

Gràcies doncs, per participar, que és l'important.

Anònim ha dit...

OK, gràcies a vosaltres que ens donau l'oportunitat d'opinar.
De tota manera des d'aqui, per si alguna vegada ho poden llegir, vull dir als kard's piken que sabin que hi ha molta gent que els apoia, aixo ells ho veuen, i que jo els anim molt a continuar, sempre millorant, clar, i que teniu tot el meu recolzament, i si puc ajudar en res, basta que ho digueu, jo crec en vosaltres i sé que molta més gent també ho fa. Idò, que vagi tot molt bé atl.lots. Fins prest!!
Salutacions a tots i totes.

Anònim ha dit...

Només vull comentar que músics tan bons instrumentalment parlant com els Kard's Piken a l'edat que tenen n'hi ha molt pocs. Que els conec bé i que tenen molt d'anys d'experiència i hi deriquen moltes hores cada dia. I que molts grups considerats tan bons ja voldrien arribar-lis a les soles de les sabates i en quant al cantant te puc assegurar que no és el típic guaperas i que a la edat dels 4 anys ja estava ficat en el mon de la música cantant pels pobles cançons de Guiem d'Efak. Una altre cosa és que no agradi la seva música però no per això s'ha de criticar la seves qualitats musicals.

Anònim ha dit...

LADIES AND GENTLEMEN:

BENVINGUTS AL PROGRAMA "S' SKA ÉS UNA MERDA" PRESENTAT I DIRIGIT PER JO, DÉU, ÉSSER QUE CAPRITXOSAMENT TEXEIX ES DESTINS DE TAN ATRIBULATS MORTALS.

LET'S GO: SKA, MÚSICA REPETITIVA. A QUI LI AGRADI S'SKA, QUE AIXEQUI SA MA. BÉ, ES QUE HEU AIXECAT SA PEZUÑA, LA PODEU BAIXAR, QUE JO HE DIT SA MA.
NINGÚ? BÉ, IDO. AQUEST JOVE MORTAL DE GIRONA NO SABIA QUE, QUAN UNA PERSONA ATACA A UN GRUP DE ROCK, I SOBRETOT SI ÉS DES REGNE DE MALLORCA, S'EXPOSA A SA MOFA PÚBLICA. AFEGINT A N'AIXÒ QUE ES TEUS ARGUMENTS D'ATAC A NES KARD'S SÓN TAN INSUBSTANCIALS I NIMIS QUE FAN RIURE, SA COSA ÉS ENCARA MÉS DESAGRADABLE.

BÉ, VIST QUE TU NO HAS ARGUMENTAT RES INICIALMENT (NO HE LLEGIT SA RESTA DE COMENTARIS, PERÒ DON PER SUPOSAT QUE TAN POSAT A CALDO, POLLO), NO ARGUMENTARÉ RES DE LO QUE DIRÉ:

SA MÚSICA, COM A CAPACITAT INHERENT DE S'ÉSSER HUMÀ ÉS UN DES BÉNS MÉS PRECIATS QUE EXISTEIXEN. NO CREC QUE DÉU, JO, HAGUI DONAT AQUESTA HABILITAT AL SUBJECTE HUMÀ PER FER UNA BASÒFIA DE MÚSICA COM ÉS S'SKA (ARTICLE SALAT, PERQUE SOM SALATS I NO TENIM SA SANG ALTA).

FINALMENT, I SENSE ARGUMENTS CRIDARÉ : ROCK IS FOREVER!!
SKA'S DEAD.

OREMOS.

JGVA ha dit...

Déu, és un plaer conèixer-te... Així com està el món, m'imaginava que series així... Bé, ja m'entens.

De totes formes veig que no estàs al dia... Tu deus renegar de creacions 'repetitives' com el Bolero de Ravel o tot el món del Jazz... O potser no tens NI PUTA IDEA del que ska significa i per aixó escrius com un retardat mental.

Qualsevol excusa està bé, "Senyor de las Pezuñas". Tampoc has percebut massa bé la situació: ningú ha atacat el grup. Només la seva música, la seva experiència... Si haguessis llegit alguns comentaris (clar que per això hauries de saber llegir) hauries vist que jo reconec que poden ser potencialment bons... Però que els falta un bon camí per recòrrer.

"Es regne de Mallorca", més que un regne és un pputiclub rasputinià...

Deixant de banda això, crec que dius que els meus arguments son nimis i insubstancials... Però no en cites cap, ni l'analitzes de forma crítica, de forma que les TEVES afirmacions son les que esdevenen NIMIES i INSUBSTANCIALS. Jove mortal de Girona? Tio, se te'n va l'olla. Soc Mallorquí...

Jo sí que intento donar arguments. Ets tu qui no en dona cap.

Per acabar només afegiré una cosa. Jo com a amant de TOTA la música, però especialment de la música d'influència jamaicana, no t'obligo a pensar que l'ska és la única música bona i totes les altres son dolentes. Ni tan sols vull o espero que t'agradin els mateixos grups que a mi. I si els critíques amb arguments (els grups, no l'estil) potser t'enduràs una esculada quan et doni la raó.

Però pots dir tot lo de Ska's Dead que vulguis, que gairebé l'única web que xerra (bé o malament) de Kard's a Internet és aquesta, així que menos llops, caperutxeta.

Anònim ha dit...

Bé, me vui disculpar, perque Déu també comet errors. Un d'ells, es crear a un mortal mallorquí-girondí amb més demagogia que tota sa cúpula des PP central. Per dir que no has dit res en contra des grupo, campeón, crec que has dit molt, i no amb un llenguatge cortès i educat.

Realment Mallorca és una cúmul de prostibuls i vòmit produit per descendents directes d'assassins genocides els quals ens proporcionen sustent (Pan para hoy, hambre para mañana).

Realment he perdut es papers i no se lo que dic, però m'ha agradat veure que un jove com tu no té més a fer a les 9 des dematí que rebatre es desvarios psicòtics de sa Ment que sustenta sa seva realitat.

bona nit.

PD: Cogito ergo sum i Audaces fortuna Juvat.

GHORAH HEUSKHALHERRIAH

JGVA ha dit...

Bé, deu, avui t'has passat amb l'alcohol si no te'n recordes ni tan sols que em vares crear Mallorquí... Lo de Gironí no sé d'on ho treus.

A més si haguessis llegit tots els comentaris hauries pogut comprovar que vaig matissar, puntualitzar i reconèixer moltes coses... Així que posa't al dia...

Respecte la teva opinió de Mallorca, l'entenc... El mestissatge cultural no està ben vist per gent com tu... Orígens arabs-jueus-cristians i per acabar-ho d'arreglar catalans... Quin auto-odi deus sentir... Però tu ets deu, per tant és culpa teva.

Oh! Senyor Omni-Impotent! Gràcies per augmentar les visites del meu blog!

Anònim ha dit...

No! No has entès res. És igual, encara que una poma podrida, fa podrir ses altres que estan dins sa canastra.

Fer un exercici d'abstracció-regressió mental per tornar a nes moment abans a que jo escrigués aquesta disserció.

Apart, no has entès sa critica nazi, si no que l'has malinterpretat volguent-me donar connotacions antisemites i racistes en general.

Per altra part, és un dets efectes que tenc, que quan pos es peus a un Forum o Blog, com és aquest es cas, augmenta sa participació, a part de sa nostra, d'altres subjectes que veuen en aquesta picabaralla un interès morbós.

PD: No som anticatalà. Però segons quins fanàtics, no mereixen ni que els escoltin.

GORA EUSKALHERRIA ASKATUTA

JGVA ha dit...

Crec que ets molt dur amb tu mateix. Encara que siguis un fanàtic, jo t'estic escoltant... És més, podria borrar simplement tots els teus comentaris, perquè puc.

En canvi crec que el blog és millor si hi ha altres opinions i punts de vista.

Així, encara que siguis un fanàtic, crec que tens dret a ser escoltat/llegit. Per això tinc habilitada la opció de comentaris... Perquè fins i tot els fanàtics com tu puguin expressar-se lliurement amb llibertat i sense més censura de la raonable, i amb dret de rèplica constant...

Jo no soc un fanàtic... Si llegeixes altres comentaris d'altres petites discusions descobriràs que tot i que la música jamaicana és la música que més m'agrada, m'encanten molts i variats estils, de moltes i variades èpoques, modes i tendències.

Em converteix això en fanàtic... Si vols fanàtics...

Anònim ha dit...

Estic d'acord. Crec realment que m'he sobrepassat.

Crec que tothom és bo per naturalesa.

Tu, ets bo. Jo t'estim. I així, amb un ambient de pau i amor, totes ses opinions compten, i ja no hi haurà pus mort ni discòrdia.

Per tant, finalitzo sa meva intervenció afirmant vàries coses:

--Es vera, podries haver-ho esborrat tot, i t'honra no haver-ho fet.

--Ska no és una merda.

--Déu és amor i no mort.

"And God shall wipe away all tears from
their eyes; and there shall be no more
Death. Neither sorrow, nor crying.
For the former things are passed away."

Revelations Ch. XXI V4

----

"Y Dios enjugará toda lágrima de los ojos de ellos. No habrá más muerte, ni habrá más llanto, ni clamor, ni dolor; porque las primeras cosas ya pasaron."

Apocalispis 21:4

Anònim ha dit...

Ueiiii,,,com va aixo? ja torn ser per aquí. Bé, dir que he vist que sa cosa s'ha convertit en una discussió massa personal, ja pareix que es tema de kard's hagi passat en un segon pla.. me sap com a greu veure que sa gent s'agafa ses coses tan personalmet.. però això igualment passam gust de llegir-ho perquè com molt bé ha dit Déu, té "morbo" i això sempre enganxa. De tota manera opinaré, com sempre. en quant a tu Déu, trob que has de seguir defensant els kard's, però a tu no fa falta, mentre i quan no t'ataquin amb paraulotes.. blasfemies.. etc..ja que tu ets tot-poderos..m'ha agradat molt que Déu defensi els Kard's!! i no t'enfadis amb la teva creació.. ja saps que l'home no és perfecte, tu ho vas imposar així.No t'hi enfadis més.. tanmateix qu aclarirem?
En quan a tu JGVA que no sabem que vol dir encara, sé que vols ser correcte, educat..etc, però sense voler, supòs, hi ha hagut coses que has dit del grup que han estat realment ofensives.. és llògic que sa gent que els recolza se't "tiri damunt" d'akesta manera..però ben pensat crec que precisament és lo que tu vols.. Ja ho has dit i agraït i tot.. així augmenta s'atenció al teu blog, que si ho miram, per sa mateixa regla de tres, si no fos perque parlam dels kard's mira que seria pobre... sense ànims d'ofendre, només és el que veig.Ho has aconseguit!! Enhorabona, perque xerrant dels kard's al menys hi ha gent que entra per aquí i així tu estàs content.o m'equivoc? Ara podràs agraïr i tot l'existència del grup..que fins ara has "matxacat". Seguesc agraïnt que ens deixis opinar i no ens "censuris".Es un gest honest. KARD'S , SI GUAITAU PER AQUI, DIR-VOS QUE ESTIC MOLT CONTENTA PER VOLTROS QUE ANAU A MÉS CADA DIA. ESPER QUE VOS VAGI MOLT BE I QU OBTINGUEU MOLT D'EXIT EN LA PROPERA VISITA QUE HEU DE FER A LA PENINSULA. VOS RECOLZARÉ SEMPRE!! ENHORABONA!!
----VISQUEN ELS KARD'S PIKEN!!!!

Anònim ha dit...

HOLAAA!! EYYY, QUE HAN FET TERCERSSSS!! JAJJJAAJJ ENTRE 6 GRUPS PREVIAMENT JA SELECCIONATS D'ESPANYA, ELLS HAN FET TERCERS!! N'ESTIC MES ALABADA... BUFFF.. AIXO QUE ENDEMÉS LA RESTA DELS GRUPS QUE VAN TOCAR ARA ES FIQUIN DINS DEL BLOG DELS PROPIS KARD'S I ELS DONIN LA ENHORABONA I QUE HAGUESSIN POGUT ENCARA QUEDAR A MILLOR LLOC PER LA SEVA LABOR... NIN,... AIXO NO HO ACONSEGUIRAN MOLTS DE GRUPETS DELS QUE TU DEUS ADORAR... A QUE PIKEN EL KARD'S ?! JAJJJAJJAJAJ ENHORABONA ATL.LOTS!!! SOU COLLONUTS!!!!
AQUI ARA I PER SEMPRE, VISQUEN ELS KARD'S PIKEN!!

JGVA ha dit...

Ja vaig llegir lo del premi. La veritat és que estan d'enhorabona... En qualsevol cas a mi no em sap gens de greu, més aviat tot el contrari, que hagin quedat en bona posició...

Com podrieu suposar no és un tema que em preocupi excessivament...

Ojalá, Kard's Piken tengan un gran éxito a nivel internacional y que si así lo quieren, puedan dedicarse profesionalmente a la música. O simplemente que puedan llegar tann lejos como se propongan. No deseo mal a nadie... Eso es evidente.

But anyway most of the people who has left a comment on this post hasn't read my additional comments in which I said some things that were really important. I think most of them have proved to be immature and quite simple and silly.

Et finallement, je n'ai pas fait aucune offense personalle a personne. Mais je ne peux pas dire le meme de vous.

Merci beaucoup. Thank you. Muchas Gracies.

Moltes gracies...

Per cert... Si passau per Madrid, i voleu quedar un dia per xerrar-ne, esper que ja m'ho fareu saber.

Anònim ha dit...

Boneeesss a tots; hey JGVA, com va?:
He llegit es teu escrit des foro de kard’s, ja suposava que diries quelcom. He notat una baixada de to que supòs que si algú no la feia... això hagués arribat a llosques i tot.. ufff
Jo crec que si, que sense intenció vares faltar respecte a alguna gent, igualment te'l van faltar després a tu,.. clar.. els seguidors,.. és normal i era d'esperar com tu saps molt bé. Está benissim que t'hagis disculpat amb sa gent i amb kard's, però crec que si que és necessari anar alerta a s'hora de donar opinions, ja que pot fer-te mal inclus a tu mateix, ja has vist que això ha tocat un extrem ... jo s’altre vaig poder llegir a nes teu blog una opinió que has esborrat, llògicament, i tot es causat per ses teves no massa remirades paraules inicials; em sap greu, però és així com ho vas fer... personalmet trob que no has de jutjar amb lo poc que vares veure, voldria els poguessis veure "a tutti pleni" o amb sa seva salsa als kard's, pq diria que fins i tot disfrutaries encara que no sigui s'estil qu a tu t'agrada.. m'entens? També és cert que hi ha gent que té sa llengua molt esmolada.. i que han faltat es respecte, però opin que en part tu t'ho vares cercar ja que coneixes com sa gent reaccionarà pq ets granadet i llest, per tant ho veus venir.. i has respost a cada un d'ells més o manco amb sa mateixa agressivitat , diria que sense voler t'has posat a sa seva altura pel sol fet de contestar cada vegada, i francament tampoc has mirat massa prim en ses respostes.. se't donen molt bé "ses conyetes".jejej, i sa gent s'emprenya amb això.. ja ho has vist. Jo no vull faltar-te i si ho he fet en cap moment o t'has sentit ofès també te deman perdó, de veres. Mai hagués pensat que se pogués crispar tant sa gent per un blog... però ... això si...aaaiiii te deman per favor que no tornis a dir que n'Esteva no toca bé sa bateria, això si que me va tocar s'ànima... ufff.. és molt fort q diguis això per lo que sé d’ell en quant a esforços realitzats i per així com toca..si el coneguessis bé...no ho diries. Realment te demanaria que t'interesassis per tornar-los escoltar en millors condicions que les que hi va haver a Villafranca,,clar.
Una altra cosa, jo no conec ningu del blog del grup, vull dir que aquí ningú ha fet pinya amb ningú si es lo que pensaves. Jo únicament defens el grup, que a ells un poquet si que els conesc, i ARA, AQUI I SEMPRE ELS DEFENSARÉ! VISQUEN ELS KARD'S PIKEN!!!
Salutacions.