10 de juliol 2006

En el Pozo Mª Luisa

En el Pozo Mª Luisa és una altra cançó que Canallas revisita a !Nunca Más¡. El Pozo María Luisa, a Ciaño, és el més emblemàtic de tots els pous miners asturians, tant per la seva història com per aquesta cançó minera, molt popular a tota la conca minera Astur-Lleonesa. Els treballs per a la seva explotació començaren l'any 1918.


EN EL POZO Mª LUISA

En el pozo María Luisa,
murieron cuatro mineros.
Mira, mira Maruxiña,
mira como vengo yo.

Traigo la camisa roja
de sangre de un compañero.
Mira, mira Maruxiña,
mira como vengo yo.

Traigo la cabeza rota
que me la rompió un barreno.
Mira, mira Maruxiña,
mira como vengo yo.

Santa Bárbara bendita,
patrona de los mineros.
Mira, mira Maruxiña,
mira como vengo yo.

Mañana son los entierros
de esos pobres compañeros.
Mira, mira Maruxiña,
mira como vengo yo.

1 comentari:

Anònim ha dit...

No es Maruxiña,(así lo dirian en Galicia), sinó MARUXINA en Asturianu