08 de setembre 2006

Crònica Shanty Town a la Festa Major de Sants

Últimament estic publicant cròniques de concerts una mica caducats... Però clar... A l'Agost m'ho havia enginyat per no tenir massa feina i em vaig reservar la informació per obrir boca al Setembre, que uns comencen a treballar de nou i els altres retornen a la dura vida de les classes...

Convidats pels Castellers de Sants hi havia tres grups d'ska a la Festa Major de Sants.
Els primers crec que es deien Skaramussa... I només en vaig sentir la última cançó, així que donat que no tinc prous elements de judici, m'estalvio fer cap crítica... La deixo per una altra ocasió. Això sí, feien ska-punk amb gralles i tot això. Molt jovenets... Res més.

Els últims a tocar foren Maitips, però com que la meva colla volia anar cap a una altra banda només vaig sentir-ne la primera cançó... Ska-folk diuen que fan... Com abans, degut a la meva manca d'elements de judici també m'abstindré de fer cap crítica.... de moment... També molt jovenets... També amb gralles però amb un ska molt alegre i festiu... Res més.

Jo a qui tenia ganes de sentir i poder valorar eren els Shanty Town... Em va costar una miqueta aconseguir que la colla hi volgués anar... Però al final ho vaig aconseguir... Però la mala sort va estar de la meva banda i de la dels Shanty Town. Se'ls va rebentar alguna cosa de l'equip de sonorització a la segona cançó i es sentien fatal. Però ja dic per problemes tècnics. Malgrat tot i fent un exercici de sacrifici (no hi deu haver res pitjor per un músic que ser conscient que el public no et sent bé... crec... jo no soc músic)... Deia que malgrat tot Shanty Town no es va deixar vèncer per les adversitats i va oferir un concert més que acceptable.

Com ja he dit era el primer cop que els veia... I clar... Tinc la tentació de comparar-los a The Cabrians... Però després d'estar-m'ho rumiant una setmana he decidit que les comparacions són odioses i que faré la crítica de les meves sensacions evitant tota comparació...

El fet és que el públic estava entregat... Sants tenia ganes d'ska i tothom, gent de 12 anys a gent de 60 es varen deixar portar amb l'ska clàssic de Shanty Town... Aquests, al seu torn, a més de fer un repàs als temes pròpis de la banda, varen fer (sobretot cap al final) una o dues versions de temes clàssics jamaicans...

Personalment prefereixo una o dues versions al principi del concert perquè m'ajuden a posar-me en marxa i em mostro més receptiu a la resta del repertori... Però bé...
Una altra comentari que em va passar pel cap és sobre la cantant... A més de ser guapa, té una veu enorme... Em va sorprendre molt positivament (tot i les mancances de l'equip de sonorització)... Però... (el temut però) de vegades donava la sensació d'estar molt rígida... De no connectar amb el públic. El cantant en canvi sí que estava més ficat amb la música... el ritme. Però ella... NO sé, potser només és una sensació errònia meva (i de la meva colla) però... Bé... Que només li falta deixar-se portar una mica més a l'escenari per tenir-ho tot per a tenir una carrera impressionant.

A la meva colla, en general, els va agradar. Jo 4 dies després del concert em vaig comprar el seu disc a Daily Records... Un altre dia ja en parlaré.