04 de setembre 2006

Crònica Festes de Gràcia (i): Set i Mig, Rauxa i Pirat's Sound Sistema

Després que es suspengués el primer concert (High Times, Nan Roig) per la pluja (At-Versaris si que varen tocar però jo em vaig quedar a casa)... Tenia moltes ganes de festeta i em vaig disposar a descobrir noves propostes a les Festes Populars de Gràcia (Plaça del Poble Romaní)... Els concerts: Set i Mig, Rauxa i Pirat's Sound Sistema.

Malgrat no ser un grup excessivament conegut, Set i Mig generava certa expectació. La plaça es va omplir molt a poc però es va omplir del tot (massa en el punt més alt, Pirat's).

El públic estava tan ansiós de festa que ja va començar a moure's amb les proves de so... Clar és que el concert va començar amb una hora de retard. Però al final va començar.

Set i Mig va resultar ser un grup que explora les sonoritats més pop de l'ska (i com a conseqüència lógica bona part de les versions que varen fer són de la corda Bad Manners: My Boy Lollypop...). I també lógicament els 6 skins que hi havien per allà no varen acabar de quedar convençuts de la seva proposta. Però tota la resta de la gent sembla que sí... A mi si que em varen convèncer... Els vaig comprar el disc... Un disc amb predominància de reggae i ritmes lents que varen tocar gairebé en la seva totalitat. El repertori el va completar una genial versió reggae del tema de Sopa de Cabra: Si et quedes amb mi.

Després de la positiva sorpresa de Set i Mig va ser el torn de la ja comentada proposta de Rauxa... Els rumberos catalans varen demostrar un cop més que saben armar la festa, animant als seguidors fidels així com als que passaven per allà, sense oblidar els que ja estan cansats dels Collarets de Llum.

I per acabar una nit a una plaça on no hi cabia ni una ànima més, ni una, va arribar el torn de Pirat's Sound Sistema, un grup que en qüestió d'un any ha passat a ser una de les propostes amb més acceptació entre el públic de la capital (BCN). Pirat's varen començar el seu repertori habitual amb la 'overtura' que conté una pinzellada del que seria el concert: Mentides, Bombes, Món boig, Mosso d'Esquadra, El Registre, el típic torn de DJ Merey i les seves mescles, Sabotatge Sound, La lluita, etc. etc. (e.d. alguna més que no recordo).

5 comentaris:

Anònim ha dit...

VISCA RAUXA! VISCA SABADELL!!

JGVA ha dit...

Visca jo! I visca la mare que em va parir! I visca Felanitx! I visquin totes les noies que sentin desig sexual per mi!!!

Ui... M'he deixat portar per l'eufòria del comentari anterior... L'èxtasi.

Anònim ha dit...

eeeeeeei



pq vas anar en aquests concerts xustes i no vas anar a sentir musica de veritat com per exemple els patriarcas de la rumba, soweto o se atormenta una vecina?

JGVA ha dit...

Mira... Música de veritat n'hi ha molta... O molt poca... Sincerament, Set i Mig va estar mooolt bé... Te'ls recomano... A no ser que tinguis alèrgia a l'ska-pop cantat en català.

Rauxa... Bé, per passar-ho bé... Però espero que no pugin a Montserrat (citant una de les fonts més magnànimes del món de l'ska, Skatalà).

I Pirat's fan ragga, que no està mal. Varen tenir un mal dia (al meu entendre) però hi ha coses pitjors.

Em va saber greu perdre'm Soweto... No depenia de mi.

Els patriarcas de la rumba em sonen a xino.

I de Se Atormenta Una Vecina me n'han parlat molt i molt bé però tampoc no depenia de mi.

Anònim ha dit...

sETIMIG!
SeTIMIG!
SEtIMIG!
SETiMIG!
SETImIG!
SETIMiG!
SETIMIg!