26 d’octubre 2005

Dr. Calypso (1a part)

Bé, bé, bé... Sembla que, amb motiu del proper concert de Dr. Calypso és un bon moment per fer un repàs a la trajectòria d'aquest grup de Barcelona.
La banda es va formar amb l'arreplegament d'un grup d'amics al 1989, amants dels ritmes jamaicans.
Al 1990 editen la primera Maqueta amb temes propis... I de molt alt nivell per cert.
L'any 1993, després de molts de bolos i una considerable popularitat, editen el seu primer llarga durada: Original Vol. 1 . Un disc carregat de grans temes i molt d'ska.
Al 95 graven el single Maria i al 96 s'autoprodueixen el seu segon treball. Un disc ple de cançons tòxiques (Toxic Sons) i que els portaria al capdamunt de l'escena musical skatalítica.
Aquest any també passa quelcom molt important: dues noies una mica més grans que jo em posen un cassette amb una cançó de Dr. Calypso, 2300 milions. Aquella cançó em va transportar, em va posseir el cos i em va estirar cap al món de la música caribenya, especialment jamaicana i els seus hereus. I si existeix aquest bloc puc assegurar que la responsabilitat és d'aquella cançó. Jo en tenia 14 (FA 10 anys!) i la meva vida estava a punt de fer un canvi considerable. (En un altre apunt ja comentaré els meus inicis en aquest món).
Seguint amb el que conforma estrictament el món Dr. Calypso, el 1999 fan Barbarossaplatz, el tercer disc de la banda. Un altre gran disc, que ja comentarem.
Al 2000 s'ho muntaren On Tour , amb el seu quart disc i el primer en directe, on reflexen alguns dels grans temes de la seva dilatada experiència.
I finalment el seu últim treball data del 2003 intitulat Mr. Happiness. Ara ja fa gairebé 2 anys que no en sabem res discogràficament parlant.
També val a dir que si bé fins al 2003 eren el meu grup preferit, directes inclosos, als últims anys em sembla que han perdut una mica de força. Potser vaig pillar uns concerts xungos... Potser es fan vells. Després de la cita del proper 5 de Novembre ja en parlarem. Va bé?