11 d’octubre 2005

Discípulos de Otilia (3a part)

Bé, bé, bé!!! Prometedora nit si el temps no ho espatlla avui, amb els Discípulos a Les Corts. Però amb el vostre permís m'endinsaré en les profunditats del segon treball de Discípulos, el primer després de "l'incident". Aquest disc va assentar les bases dels actuals Discípulos, consolidant el caràcter festiu i "gamberro" del grup, prenent una vessant més anglosaxona tot i mantenint la sang llatina.
I com no podia ser d'altra manera, el disc comença amb tot un Himne amb majúscula: Beer Friends, tot un homenatge a aquelles entranyables persones que t'acompanyen a les hores felices. Fantàstic tema. Un dels meus preferits. Ska en estat pur. "You will always be my friend, you will be my friend..."
Però per demostrar que malgrat tot Discípulos sempre serien Discípulos, "Adrián, un mutante más...", tractant amb gran ironia i brillants hipèrboles els problemes energètico-nuclears.
Una mala nit la té fins i tot "Fofó", i per a fàbules sempre hi ha lloc, sobretot quan tenen més història de la que sembla a primera vista. "La fábula de la Iguana y el Huevo" y "Buen Viaje", un curiós viatge d'estudis molt fructífer, són dos temes que no solen faltar als directes.
Un altre Himne, una altra cançó d'aquelles que --almenys a mi-- cada cop que la sento em fa posar de molt bon humor és "Perfect Day", una altra mostra brillant, d'aquelles que et fa dir "I love this music". Amb bona música qualsevol dia pot ser perfecte!
Tampoc podia faltar... Perquè no! Perquè no podia faltar l'ska-jazz. Què seria un disc sense una cançoneta ska-jazz? Un disc incomplet? Va per gustos, però personalment a mi m'encanta trobar el detallet: en aquest cas Ska Zone!!!!!!!!!!
A l'iLoGiCa, una bona amiga (curiosament bióloga) i a mi "Dolly" ens agrada molt, molt. A ella no sé per què, però a mi la melodia de la guitarra em produeix addicció... Per desgràcia ja no sol formar part del seu repertori... Potser perquè la clonació és un tema massa complicat...
Canviem doncs de tema, i per tema, "Algo no va" exposa la preocupació de la banda pels actuals dictats morals: fumar, beure, disfrutar és Dolent, i treballar és Bó? No sé, peró si a mi em paguessin per disfrutar, estaria disposat a sacrificar-me pel bé de la humanitat!!!!!!!
Una versió reeixida "Midnight hour", una de les que a mi m'agrada anomenar cançó gamberrada: "Otiliamina pura!!" i la versió dub d'una cançó del primer disc "Verde Hipocresia Dubbing Version" tanquen aquest disc, que tot i que és molt complet, encara no mostra l'explosió definitiva del grup.
Aixó i més a la següent entrega: SKA ZONE!!!!!!!!!!!!!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

M'he retrobat: iLòGica i amagada entre les paraules. Molt abans del que esperava. Em convides a parlar de "Dolly"?"Dolly", com dius no se exactament perquè m'agrada. Supos que per la música, pero també per la lletra. La música té quelcom que em fa volar. I amb la lletra em sento en certa manera "identificada". No per les idees sobre la clonació, la meva és una raó menys profunda i menys política. Simplement descriu una sensació molt coneguda per mi en el meus sis no set anys de facultat.Això no se si ho sabies...
Gracies