14 de febrer 2007

Breu crònica de Roy Ellis "Mr. Symarip" w/ The Peeping Toms


Ja fa dos mesos vaig anar a veure el concert de Roy Ellis "Mr. Symarip" a la Gruta 77, Madrid. No n'he parlat abans perquè a la feina he anat realment de cul i m'ha estat impossible... Però ara començo a retrobar moments per a escriure cosetes a aquest blog. Espero que em disculpeu.
El cantant estava acompanyat per The Peeping Toms.

El concert va estar prou bé. El cantant va presentar gairebé totes les cançons del seu últim disc (a la discogràfica estatal Liquidator i on també està acompanyat per The Peeping Toms).

Val a dir que la majoria de les cançons son normaletes, excepte una o dues de realment molt bones i una o dues de regulars. (No he escoltat el disc, però segurament me'l compraré només per la cançó que dóna nom al disc, "Skinheads Dem A Come"). A part del disc va interpretar
cançons seves mítiques, entre les quals la seva imprescindible "Skinhead Moonstomp". O Skinhead Girl, tot un clàssic mil cops versionat (entre d'altres per Bad Manners i The Specials). Què gran, si senyor!

De The Peeping Toms poc en puc dir... Un dels grups nascuts arran de la dissolució de la gran banda Malarians (torneu, siusplau!!!!!!)... Des del meu escàs coneixement de la tècnica instrumental, a mi em semblen molt bons músics... Sense cap dubte dels millors de la capital de l'estat. Indiscutiblement uns acomapanyants de luxe per al senyor "Mr. Symarip".

En poques paraules, va ser un concert al qual m'ho vaig passar molt bé. La única llastima es que la Gruta 77 deixa molt que desitjar (sobretot en comparació amb la genial Sala Apolo). Pel que he llegit el concert a la KGB va estar ple d'impresentables... Almenys a Madrid la gent es va comportar, tant que fins i tot va convidar a 4 Skinhead Girls a pujar a l'escenari mentres els dedicava la cançó. El que és realment lamentable és que uns impresentables no deixin als músics fer la seva feina i facin malbé la festa als que realment gaudim de l'ska (en referència al succeït a la KGB).

Un altre dia parlaré de Symarip... I un altre de Malarians... I un altre...