04 d’agost 2008

The Cabrians a la Sala Wurlitzer, Madrid (Abril)

Déu meu! No pot ser cert.
M'assabento que la banda The Cabrians visita Madrid per presentar el seu segon treball.
El meu amic Merodeador, que resulta que també ha vingut desde Barcelona per passar uns dies per aquí, i que resulta a més que és una mica profà en tot això de l'ska i la música jamaicana, s'anima a venir amb mi al concert. Crec que endevina per la meva cara que és quelcom important per a mi, i tanmateix, com que és d'hora podrem després acoplar-nos a d'altres motivacions.

Estic nerviós. Fa massa temps que no vaig a un concert d'ska com Déu mana. I recordo l'últim cop que els vaig veure, que era el primer, als The Cabrians, telonejant The Toasters a la Sala KGB de Barcelona. Em varen encantar però no varen tenir massa éxit en la meva acompanyant Galàctica aleshores.

Esperava passar-ho molt bé. La banda, amb groupies inclosos estava punt de sortir a presentar "For a few pussies more", un disc de temàtica western que completa el pack de dos discos de la banda.

Per començar surten a l'escenari els músics caracteritzats, disfressats, de personatges típics de western. De Sheriff, De Mexicà, de Germà Dalton, el teclat amb el típic pijama-interior de cos sencer... Primera riallada. I veig que al meu amic Merodeador, el frikisme el convenç.

I comença a sonar la música. I el meu amic també s'ho passa bé, com tots els seguidors de la banda i algún curiós que passava per allà.

Toquen tot el disc nou i grans temes del primer disc...

Per qui no els conegui, es podria dir que són el gran homenatge català a Prince Buster. A qui no conegui Prince Buster, que se'l baixi d'Internet, que ja és hora!

Peces mítiques del seu primer disc, Black Momerota, fan embogir els més adeptes. Mango Tango, Ten Policemen, Babazooka, Wise Wise Woman, Mataronian Fever (q gran!), i potser alguna més... Potser el que em va faltar més va ser la Dance Cleopatra (com m'agrada i que bé que la versionaren a Barcelona a la KGB... i al disc...)

I del disc nou les varen tocar totes... Absolutament totes... Jo vaig sortir d'allà més feliç que un nen amb sabates noves. Content d'haver viscut una experiència fantàstica. I content de que el meu amic, un profà de la música jamaicana em reconegués que s'ho havia passat massa bé!

Les versions no varen faltar, en concret una del mític príncep, Prince Buster... "It's Burke's Law" va ser el tema escollit per a la ocasió. Un tema genial en el qual el cantant amb la veu imita la melodia que faria un western. Molt adequat per acompanyar la temàtica western d'aquest segon disc d'aquesta jove però gegant banda mataronina.

Ha passat tant de temps fins que he pogut fer aquesta crònica que gairebé no recordo res, i no està massa ben feta. Prego que em disculpeu, la vida professional deixa molt poc temps per aquest tipus d'aficions. I aquest tipus d'aficions porten molt de temps.

Moltes gràcies pel fantàstic concert de 2h!
Espero poder tornar-los a veure aviat!

En qualsevol cas, aviat em tocará fer una crítica dels dos discos d'aquesta banda...
Ja veurem si trobo el moment!